צרו קשר
Polygraph

שתלים למחוסרי עצם

מרפאות השיניים מדיקלאס בעמק בעפולה ובמגדל העמק, בניהול דר חאטר סאמר ביחד עם מומחה כירורג פה ולסת השתלות שיניים במגוון שיטות טיפול, לרבות שתלים למחוסרי עצם בהליכי טיפול חדשניים ובטכנולוגיות מובילות

השתלות שיניים מספקות מענה קבוע ואיכותי למטופלים שחוו אובדן של שיניים בשל מחלה, חבלה וטראומה, או פגיעה משמעותית שאינה מאפשרת את הצלת השן הטבעית באמצעות טיפולים אחרים. שיטת טיפול זו מבוססת על החדרת שתל טיטניום זעיר בתצורת בורג אל עומק החניכיים, וספיגתו בעצם החניכיים, שתהווה את בסיס האחיזה בשתל, לצורך חיפוי באמצעות כתר שן במראה טבעי.

ביצוע השתלת שיניים מסורתית מחייב קיומה של עצם חניכיים בצפיפות טובה, כאשר מטופלים הסובלים מאובדן עצם, זקוקים לפתרונות כירורגיים מקדימים או לחילופין פתרונות באמצעות שתלים למחוסרי עצם בטכנולוגיות טיפול מתקדמות.

מהי עצם החניכיים וכיצד נוצר מחסור בעצם בחניכיים

בשונה מעצמות הגוף, עצם החניכיים אינה בנויה מיחידת עצם אחידה, כי אם משבבי עצם היוצרים חומר גרגירי במרקם קשה, שאמון על רקמת החניכיים ויציבותה, ומספק את האחיזה הנדרשת בשיניים, בין אם מדובר בשיניים טבעיות ובין אם בצורך בביצוע השתלת שיניים. בדומה למאפייני העצמות בשאר הגוף, לאורך השנים ומסיבות שונות, עשויה להתרחש שחיקת עצם ופגיעה באיכות העצם ובצפיפותה. במקרה כזה עשויה להיווצר מצב של היחלשות של השיניים, נשירה וצורך מהותי בפתרון קבע כחלופה, על ידי שתלים למחוסרי עצם.

חוסר עצם בחניכיים עשוי להיגרם ממספר סיבות עיקריות:

מחלות חניכיים (פריודונטיטיס)

מחלות חניכיים כרוניות יכולות לגרום לדלקות חמורות ולפגיעה ברקמות אשר תומכות ואוחזות בשיניים,, כמו גם בהיקף צפיפות העצם המהווה את בסיס האחיזה בשן. היווצרות של דלקת חניכיים שאינה מטופלת עשויה לגרום לפגיעה בחוזק השן ובמרקם שלה, לירידה באיכות העצם המקיפה את השן, למחסור מהותי בעצם ולהיחלשות השן עד לנשירתה.

אובדן שיניים טבעיות

עצם השן פועלת תחת עיקרון חוק שימור האנרגיה- הגוף משמר את אשר הוא זקוק לו ונפטר מרכיבים ואלמנטים אשר אינם מצויים בשימוש. נפילה, עקירה או אובדן מסיבה אחרת של שיניים, יוביל את הוף לזהות חוסר שימוש בעצם המיועדת לאחיזה בשיניים האמורות, ולשחיקה הדרגתית של העצם ועד לאובדנה לחלוטין.  למעשה, העצם באזור השן החסרה מתחילה בתהליך ספיגה ברקמות, בשל חוסר בעומס מכאני לשמו היא מיועדת. הספיגה והניוון הטבעי של העצם יובילו לאובדן העצם ולקושי ומגבלה במקרה של השתלת שיניים, שיזדקקו ליישום של שתלים למחוסרי עצם כחלופה לטיפול המסורתי.

שחיקה של הסידן וריקבון של זגוגית השן

מחלות שיניים שונות ופגיעה בציפוי האימייל המהווה את ההגנה הטבעית על השן, עשויים להוליד תהליכי דה-מינרליזציה, (Demineralization) אשר גורמים לשחיקה ולאובדן של שכבת הסידן במעטפת השן, אובדן אשר יכול להשפיע גם על ספיגת העצם ולגרום למחסור בעצם טבעית מספקת לצרכי השתלה. באובדן עצם מסיבה זו ניתן לטפל במגוון טיפולים, שיטות וסוגי שתלים למחוסרי עצם.

חבלה חיצונית

פציעות או חבלות פיזיות למעטפת השן או לחיבור בין כותרת השן החיצונית לשורש השן, עשויות לגרום לתזוזת השיניים, תנועת העצם, חדירת מזהמים, ובסופו של דבר לנזק בלתי הפיך לעצם החניכיים ולאיכותה.

טיפולי שורש שלא צלחו

טיפולי שורש הם טיפולים מורכבים העוסקים בשורש השן, ברקמות הרכות ובעצב השן. במקרים מסוימים בהם טיפול השורש לא בוצע כראוי, בוצע בתנאים לא סטריליים, או לחילופין בצורה לא מלאה ותוך הותרת רכיבי דלקת וזיהום בשורש השן, הזיהום עשוי להתפשט לרקמות התומכות בשן ולגרום להרס העצם ולשחיקתה.

מטען גנטי תורשתי

מצב השיניים ואיכותן, לרבות איכות רקמות חניכיים וצפיפות עצם החניכיים, הן תוצר של רכיבים ומטען גנטי, ומושפעים במידה ניכרת ממנו. אנשים בעלי גנטיקה המעידה על עצם חניכיים חלשה ונסיגת עצם בחניכיים, הם בעלי פוטנציאל וסיכון גבוה יותר לפתח מחסור בעצם שן טבעית, ולהתבסס על שתלים למחוסרי עצם.

גיל וזקנה

לאורך השנים מתרחשת ספיגת עצם טבעית, כאשר ככל שקרבים לגיל השלישי פוחתת יכולתו של הגוף לחדש את האובדן והספיגה הטבעית,, תהליכי ההתחדשות של העצם מואטים, נעשים פחות יעילים ואיכות העצם צפויה להיות נמוכה יותר באופן מהותי.

שיטות טיפול וסוגי שתלים למחוסרי עצם

השתלות שיניים למחוסרי עצם טבעית בחניכיים מבססות על שני פתרונות מרכזיים:

השתלת עצם

הליך כירורגי מקדים להשתלת השיניים, במסגרתו מתבצעת השתלת חומר גרגירי דמוי עצם טבעית המיועד להיספג בחניכיים, להגביר את היקף צפיפות העצם בחניכיים. הליך זה דורש התאמה כירורגית ומצב רפואי תקין של המטופל, וכרוך בתקופת המתנה בין 9-12 חודשים בין ההליכים, לספיגה מיטבית של העצם בחניכיים.

שימוש בשתלים למחוסרי עצם

שתלים למחוסרי עצם הם שתלים במבנה ובתצורה ייחודית, המאפשרים את הברגתם על גבי עצמות אחרות בפה, דוגמת עצמות הלסת ועצמות החניכיים הצפופות יותר, כפתרון דנטלי מתקדם המיועד למטופלים שאיבדו כמות משמעותית של עצם בלסת ולכן אינם יכולים לעבור השתלה דנטלית מסורתית.

בין סוגי שתלים למחוסרי עצם:

  • שתלים בזאליים– שתלים אלו מיועדים ליישום על גבי העצם הבזאלית, שהיא העצם הבסיסית והצפופה שנמצאת בעומק הלסת.
  • שתלים זיגומטיים– שתלים זיגומטיים הם שתלים מעוגלים ושטוחים אשר מתאימים בעיקרם לחיבור אל הלסת העליונה ומושתלים לתוך עצם הזיגומה (עצם הלחי). הם משמשים במיוחד למקרים שבהם יש חוסר עצם קיצוני בלסת העליונה.

טכניקת העמסת שתלים All-on-4/All-on-6:

טכניקות אלו מאפשרות העמסה של כמות גדולה של שתלים על גבי גשר סמוי מן העין, המבוסס על ארבעה או שישה שתלים, המורכבים משני צדי הלסת העליונה או התחתונה בהתאם לצורך. שיטה זו מאפשרת שתלים למחוסרי עצם המבוצעים בהליך מהיר, מאפשרים השתלת שיניים ביום אחד, תוך שימוש במספר מועט של שתלים אשר מיושמים בזוויות ייחודיות ומדויקות, ומספקים יציבות מקסימלית של כותרות השן והחיפוי, ללא צורך בהליך הכירורגי ובהמתנה הכרוכים בהשתלת עצם.

דר חאטר סאמר ביחד עם מומחה כירורג פה ולסת מביא ניסיון רב ומומחיות בטיפול ובהשתלות שיניים למחוסרי עצם,  באמצעות טכניקות טיפול חדשניות ומתקדמות, הבנה מעמיקה של האנטומיה של הלסת ומיומנות כירורגית יוצאת דופן, שהוא מעמיד לטובת מטופליו בכלל ההליכים הרפואיים המתבצעים תחת פיקוחו .

להזמנת תור למרפאה

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.