צרו קשר
Polygraph

טיפולי שיניים לקשישים

אחת מתופעות ההזדקנות המאפיינת במיוחד את ציבור הקשישים בישראל, היא הידרדרות של מצב השיניים ובריאות הפה, היוצרת שרשרת של השפעות מזיקות ופגיעה של ממש באיכות חיי הקשישים. טיפולי שיניים לקשישים לרוב מיועדים למטופלים החל מגיל 70, כאשר ישנה התייחסות מיוחדת במתן טיפולי שיניים לבני 75 ומעלה, וכן בהתאם למצב הקוגניטיבי האישי של כל מטופל ומטופלת.

טיפולי שיניים לקשישים – כל הגורמים לנזקי שיניים וחניכיים בגיל השלישי

בריאות הפה והשיניים הירודה בגיל השלישי עשויה להתרחש כתוצאה ממספר גורמים:

• תופעות הזדקנות וגיל- השנים החולפות גורמות לשחיקת השיניים, לאובדן שכבת האימייל החיצונית המגנה על השיניים, לירידה בצפיפות העצם בלסתות ובחניכיים ולהיחלשות האחיזה של השן, ולשחיקה בעמידות טיפולים שבוצעו לאורך השנים דוגמת נפילה של כתרים, סתימות וסדקים בציפויי שיניים.
  • שימוש בתרופות- עם הגיל, עולה גם כמות התרופות להן זקוקים קשישים, כאשר תרופות רבות אשר מיועדות לצרכי טיפול במצבים רפואיים אחרים, עשויות לגרום לנזקים משניים, לפגיעה ברקמות החניכיים, לקרישיות יתר או לדילול דם, לנסיגת חניכיים ולפגיעה מסוגים נוספים בפה ובחניכיים.
  • יובש בפה- קשישים נוטים לסבול מיובש בפה, מה שעשוי ליצור ריח פה לא נעים, היווצרות של חיידקים וזיהומים, מחלות חניכיים ועששת.
  • הזנחה- קשישים רבים מתקשים לשמור על היגיינת הפה והשיניים ונוטים להזנחה, הן בשל סממני שיטיון ודמנציה, קושי פיזי או מוטורי. נוסף לזאת, טיפולי שיניים לגיל השלישי עשויים להיות מאיימים, והחשש מכאב ומהליכים רפואיים מורכבים גורם להימנעות מקבלת טיפול שיניים לקשישים באופן שוטף.

טיפולי שיניים לקשישים- כיצד ניתן לסייע למבוגרים לשמור על בריאות הפה והשיניים

מטפלים בבני משפחה, הורים או מבוגרים אחרים, יכולים לסייע הן בשגרה והן במענה לצורכי טיפולי שיניים לקשישים, למנוע נזקים מצטברים ומחמירים, ולהבטיח טיפול מיטבי ומותאם במקרה הצורך.

בין הכלים והאפשרויות לסייע לקשישים בשמירה על שיניים בריאות:

1. הקפידו על שגרת צחצוח שיניים, שטיפת הפה וההיגיינה עם הקשיש דרך קבע. גם כאשר מדובר בקשישים עצמאיים, חשוב להתעניין, לוודא כי הקשיש מודע, מסוגל ומבצע את הפעולות היום יומיות הנדרשות, החל מצחצוח השיניים בוקר וערב, שטיפה היגיינית של הפה ושימוש במוצרים מתאימים.
  2. היו קשובים לקושי ולחוויות של הקשיש- כאשר הקשיש מתלונן על קושי בצחצוח, דימום או כאב, חשוב להציע ולקחת אותו לקבלת טיפול מתאים במרפאה המספקת טיפולי שיניים לקשישים. במידה והקשיש מסתייג מצחצוח שיניים בטענה לטעם רע של המשחה, רגישות מקומית או חוויה לא נעימה אחרת, סייעו לו באמצעות רכישת מוצרי היגיינה מתאימים, משחה בטעם שונה, מברשת רכה יותר וכדומה.
  3. בדיקת שיניים שגרתית- הטיפול בקשישים כרוך בלא מעט בדיקות וביקורים אצל רופאים, המתבצעים לעתים גם תחת קשיי ניידות ומגבלות אופרטיביות אחרות. בתוך הללו בדיקת שיניים שגרתית ללא תופעות של כאב או נזק גלוי, עשויה להידחק לשוליים ולהידחות שוב ושוב. חשוב לזכור כי ביצוע של בדיקת שיניים שגרתית מדי חצי שנה במרפאת טיפולי שיניים לקשישים, חשובה במיוחד לאיתור ליקויים ומחלות פה וחניכיים, בטרם החמרה, ולמניעת הצורך בטיפולי שיניים יקרים ומורכבים יותר בהמשך.
  4. מרפאת שיניים מתאימה- הקושי של קשישים להגיע לטיפולי שיניים עשוי להיות בשל חשש מכאב, קושי להביע תחושות ולשתף בכאב שיניים או תופעות אחרות שמצריכות בדיקה, מגבלות הגעה ונגישות, צורך בסיוע פיזי ועוד. חשוב במיוחד לבחור עבורם מרפאת שיניים מתאימה המתמחה במתן טיפולי שיניים לקשישים, תוך ביצוע התאמות נדרשות.

התאמות ושירותים ייחודיים בשירות טיפולי שיניים לגיל השלישי

מרפאות מדיקלאס בעמק בניהול ד"ר חאטר, הן מרפאות שיניים אשר מתמחות בביצוע טיפולי שיניים לגיל השלישי ומספקות מגוון שירותים, שיטות טיפול והתאמות לצורך מתן מענה לצרכים הייחודיים של ציבור הקשישים בצפון, בעפולה ובמגדל העמק.

בין השירותים הייחודיים הניתנים במרפאות מדיקלאס בעמק ניתן למצוא:

נגישות מלאה– המרפאות ממוקמות במיקומים נגישים ונוחים להגעה, במבנים מותאמים המאפשרים כניסה בטוחה, לרבות מעבר וכניסה עם כיסא גלגלים, הליכון או כל אמצעי סיוע אחר.

חדרי טיפול– חדרי הטיפול מאובזרים בצורה מלאה, ומיועדים לספק למטופלים את כלל המענה והשירותים הנדרשים במתן טיפולי שיניים לקשישים, ללא צורך בתנועה ובמעברים. החדרים מרווחים ומזמינים, ניתן להיכנס גם בכיסא גלגלים, ובמקרה הצורך לבצע את הטיפול כאשר המטופל נותר יושב בכיסאו. במקרים אחרים הטיפול ניתן על מיטת טיפולים מתקדמת, מודולרית ומתאימה לנוחיותו המלאה של כל מטופל, בכל מנח נדרש.

זמן הטיפול– טיפולי שיניים לקשישים דורשים הקצאה של זמן טיפול ארוך יותר, הן בשל הצורך בהיערכות מקדימה, התייחסות לחששות ומורכבויות רגשיות אשר כרוכות בטיפול, הפוגות בין הליכי הטיפול והקדשת תשומת לב רבה למטופל, ללא מגבלות זמן לוחצות. בעת קביעת התור לטיפולי שיניים לקשישים, בין אם מדובר בבדיקה שגרתית, טיפול שוטף או הליך מורכב, חשוב להקצות זמן טיפול ארוך ומותאם לצרכי הגיל השלישי.

מענה טיפולי- טיפולי שיניים לקשישים מתבצעים תוך שימוש בחדשנות טכנולוגית ושיטות טיפול מתקדמות, לקיצור הליכי טיפול, להפחתת כאב, להגברת שיתוף הפעולה של המטופלים, ולמתן מענה לצרכים הייחודיים ולאנטומיית הפה המורכבת באמצעות טיפולים מותאמים.

בין סוגי הטיפול הניתנים במרפאות מדיקלאס בעמק לטובת הגיל השלישי: טיפולים דנטליים וטיפולים משמרים להגנה על שיניים קיימות, שחזורי שיניים באמצעות השתלות שיניים בטכנולוגיות מתקדמות, העמסת שתלים, השתלת עצם, שיניים תותבות, ומגוון טיפולים נוספים.

להזמנת תור למרפאה

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.