צרו קשר
Polygraph

תותבות על שתלים

מרפאות השיניים מדיקלאס בעמק בניהול ד"ר סאמר חאטר מביאות את מיטב הטכנולוגיות הרפואיות ושיטות הטיפול המובילות בעולם, לטובת תושבי הצפון והעמק בעפולה ובמגדל העמק, לרבות שחזורי שיניים באמצעות טיפולי השתלות שיניים, תותבת מוברגת על שתלים ופתרונות קבע איכותיים ואסתטיים

שיניים תותבות הן שיניים המיוצרות באמצעות תבנית מותאמת אישית, על בסיס מתכתי, אשר מתלבשות באופן מודולרי על גבי החניכיים, כמענה אסתטי ותפקודי וכחלופה לאובדן שיניים טבעיות. מדובר בפתרון מסורתי המזוהה עם מטופלים קשישים ו/או בעלי מחלות המונעות מהם פתרון קבע באמצעות תותבות על שתלים.

מהן שיניים תותבות על שתלים

שיניים תותבות על שתלים הן שיניים מחומרים הקרובים במיוחד במראה ובמאפיינים לשיניים הטבעיות, אשר מולבשות על גבי שתלים זעירים מחומרים מתקדמים ובעלי יכולת להיספג בגוף, כמענה קבוע, שאינו מודולרי, וכחלופה לשיניים חולות, פגועות ו/או חסרות.

שחזור שיניים באמצעות תותבות על שתלים ניתן ליישום באמצעות מספר שיטות טיפול, בשילוב חדשנות טכנולוגית וטכניקות טיפול ייחודיות, ומתאים למגוון סוגי מטופלים, לרבות מטופלים הזקוקים לשחזור שיניים ונמנעים מביצוע השתלת שיניים בשל מחסור בעצם חניכיים וצורך בהשתלת עצם מקדימה.

ההבדלים בין שיניים תותבות לטכניקת השתלת תותבת על שתלים

שיניים תותבות מגיעות כסט שיניים מלא כחלופה לשיניים חסרות או שחוקות של המטופל. השיניים התותבות עשויות מחומרים אקריליים ומולבשות על גבי בסיס מתכת קלה, אשר מתלבשת על גבי החניכיים. שיניים תותבות דורשות תחזוקה ייחודית, הסרה של השיניים בלילה, בהליכים רפואיים ובמצבים מסוימים נוספים, ניקוי קבוע של החניכיים והפה וניקוי של השיניים והגנה עליהן.

בשונה מכך, שיניים תותבות על שתלים הן שיניים קבועות שאינן נשלפות, המשלבות בין שתל זעיר בתצורת בורג, המוחדר בעדינות לעומק החניכיים, ומספק אחיזה לכתרים מחומרי חרסינה איכותית או זירקוניה, חומרים עמידים, חזקים ואיכותיים הקרובים במיוחד במראה למראה השיניים הטבעיות.

תותבת קבועה על שתלים ניתנת ליישום גם באמצעות שתלים ייחודיים הניתנים להברגה ולהשתלה על גבי עצמות החניכיים או עצמות הלסת, בשיטת העמסת שתלים אשר מאפשרת ניצול של עצמות גדולות וחזקות יותר, כמענה למחוסרי עצם או בעלי צפיפות עצם נמוכה בחניכיים.

הבדל נוסף בין שיניים תותבות נשלפות לשיניים תותבות על שתלים קבועים הוא באפשרות לבצע שחזור שיניים לשן יחידה חסרה או לשיניים אחדות, המצויות ברצף או פזורות בחלל הפה. תותבות על שתלים ניתן ליישם לכל שן בנפרד, כמו גם כמענה לסט שיניים מלא, ללסת תחתונה, ללסת עליונה או לשתיהן.

שיניים תותבות על שתלים הן פתרון איכותי, אסתטי וקבוע, עמיד לאורך 15 שנים ויותר, ומאפשר למטופלים להשיב את הביטחון העצמי, בריאות הפה והשיניים וכלל התפקודים היום יומיים הנדרשים.

ניתן למעשה להשוות ולומר כי ההבדל בין שיניים תותבות קבועות לשיניים תותבות על שתלים דומה להבדל בין שיער טבעי ושופע, להלבשת פאה על הראש המקריח.

שיטות וטכניקות להתקנת תותבות על שתלים

השתלות שיניים המאפשרות הברגת תותבת על שתלים מיושמות בהתאמה לכל מטופל ומטופלת, על פי המצב האנטומי של הפה והחניכיים, צפיפות העצם, כמות ומיקום השיניים החסרות, צרכי והעדפת המטופלים.

בין שיטות הטיפול:

השתלת שיניים מסורתית- השתלת השיניים המסורתית מבוססת על החדרת שתל מטיטניום או מזירקוניה, חומרים אשר נספגים ברקמות באופן טבעי ואינם נוטים להידחות על ידו. השתל הזעיר הוא בתצורה של בורג, ולאחר העיקרה, הניקוי והסרת שיירי השן הפגועה, מוברג בעדינות אל עצם החניכיים המהווה את הבסיס לאיזה בשתל, ומחופה על ידי כתר זמני. לאחר תקופה בת מספר חודשים בהם השתל נקלט ורקמות החניכיים סוגרות סביבו, מתבצעת חשיפת שתלים, והתקנת חיפוי וכתר שן קבוע.

השתלת שיניים הכוללת השתלת עצם– השתלת השיניים המסורתית דורשת צפיפות עצם טובה לצורך אחיזה איתנה ויציבות של השתל. כאשר המטופל/ת מחוסרי עצם או בעלי צפיפות עצם נמוכה, עשוי להידרש תהליך מקדים להשתלה המסורתית, באמצעות השתלת חומר גרגירי דמוי עצם לכיס החניכיים, והמתנה לספיגה והתגבשות שלו לכדי עצם שן צפופה וחזקה.

העמסת שתלים– העמסת שתלים היא שיטה המאפשרת הלבשת תותבות על שתלים, תוך החדרת כמות נמוכה יותר של שתלים, המוחדרים משני צדי הלסת התחתונה או העליונה בהתאם לצורך, ויצירת גשר שקוף וסמוי מן העין בין השתלים, עליו מותקנות השיניים התותבות הקבועות. שיטה זו נקראת גם ALL ON 4  או ALL ON  6 , השתלה של שתיים או שלוש שיניים מכל צד בהתאמה לצורך. השיטה מתאימה למטופלים מחוסרי עצם, למטופלים בעלי חרדה דנטלית המעדיפים לבצע את הטיפול בהליך קצר ותוך התערבות כירורגית מועטה ומוכר גם כטיפול השתלת שיניים ביום אחד.

שתלים זיגומטיים– שתלי זיגומה, הקרויים גם שתלים זיגומטיים, הם שתלים מעוגלים ושטוחים, המיועדים להשתלה בעצמות הלחיים החזקות והגדולות, כמענה למטופלים חסרי עצם חניכיים ו/או בעלי עצם רכה בצפיפות נמוכה גם בלסתות. שתלים זיגומטיים מאפשרים העמסת שתלים והלבשת תותבות על שתלים במבנה ייחודי, וכמענה למגבלות אנטומיות המונעות את ההשתלה בשיטות המוכרות האחרות.

חשוב לציין כי השתלת שיניים דורשת התמחות כירורגית ייחודית, ביצוע אבחון מקיף הכולל צילומי שיניים דיגיטליים וקבלת תמונת מצב אנטומית מיטבית, תשאול רפואי והתאמת שיטת טיפול, לצד מיומנות כירורגית ושימוש בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות לביצוע ההשתלה על הצד הטוב ביותר.

ד"ר סאמר חאטר, כירורג פה ולסת מוביל ומנהל רשת מרפאות מדיקלאס בעמק, מביא ניסיון רב שנים, מקצועיות ומיומנות, בהליכי השתלת שיניים בכל שיטות הטיפול, בליווי צוות מקצועי ומיומן, מכשירים מתקדמים וטכנולוגיות מובילות, במרפאות הרשת.

עוד מאמרים מומלצים בנושא:

ציפוי שיניים

ציפוי למינייט

שיקום שיניים

להזמנת תור למרפאה

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.