צרו קשר
Polygraph

רופא שיניים לילדים בעפולה

רופא שיניים לילדים

חוויית הביקור אצל רופא שיניים עשויה לעורר חששות ואי נוחות גם אצל אנשים בוגרים, קל וחומר עבור ילדים צעירים. רופא שיניים לילדים הוא רופא אשר הטיפול בילדים ובני נוער הוא תחום התמחותו העיקרי, על כל המורכבויות הרגשיות והאנטומיות הכרוכות בכך.

מדיקלאס מספקת מענה טיפולי ומעמידה לרשות המטופלים רופא שיניים לילדים בעפולה ובמגדל העמק, במרפאות מקצועיות, מאובזרות וזמינות, וחדרי טיפולים לילדים המציעים סביבת טיפול מרגיעה, תומכת ומעוצבת בקפדנות עבור ילדים.

מדוע חשוב לבחור רופא שיניים מנוסה בטיפול בילדים

רופא שיניים לילדים בעפולה מבוקש במיוחד בקרב ציבור ההורים בצפון, ונותן מענה לילדים בכל טווח הגילים. רופא שיניים המתמחה בטיפול בילדים, לצד מיומנויות הטיפול והמקצועיות, יביא גם סבלנות רבה, יכולת לתקשר עם ילדים צעירים, לשוחח ולהסביר בשפה שברורה ונהירה להם את תהליך ושלבי הטיפול.

גם כאשר אין מדובר בילד רגיש או חרדתי, רופא שיניים לילדים הוא הגורם המקצועי הנכון לטיפול בילדים. כבר בשלב קביעת התור טלפונית אל מול המרפאה, ינתבו נותני השירות את הפניה ויקבעו תור לרופא מתאים בהתאם לגיל הילד, כאשר הזמן המוקצה על ידי רופא שיניים לילדים הוא ארוך יותר, ומביא בחשבון מורכבויות, מתן זמן לילד להסתגלות, עצירת הטיפול לבקשתו במקרה של כאב או רגישות יתר.

לצד המענה הרגשי, הורים המחפשים רופא שיניים לילדים בעפולה ובמגדל העמק ומגיעים למרפאתנו, מקבלים את שירותיו של רופא אשר מלבד היותו סבלני ובעל גישה חיובית ומכילה לילדים, גם מיומנות מקצועית, ידע והתמחות במבנה האנטומי הייחודי של הפה והלסת אצל ילדים.

אנטומיית הפה והלסת אצל ילדים משתנה בהתאם לגיל ולהתפתחות, כמו גם הרקמות, החניכיים, מאפייני בקיעת השיניים ועוד. הטיפול בילדים מצריך הבדלה בין שיני חלב לשיניים קבועות, היכרות עם תהליך הגדילה של הלסת והשפעתו על מיקום השיניים, ליקויים מבניים ומחלות שיניים אשר מאפיינים ילדים ועוד.

רפואת שיניים לילדים היא תחום התמחות בענף המחייב למידה והכשרה ייעודית, אותה עובר כל רופא הבוחר בהתמחות זו. מלבד טיפול בילדים רופא שיניים לילדים מטפל גם במטופלים בעלי צרכים מיוחדים, מבוגרים וילדים כאחד.

שיטות טשטוש והרדמה לילדים

בראשית כל טיפול שיניים בילד, יחליט הרופא על שיטת האלחוש או ההרדמה במסגרתה יבוצע הטיפול. ככלל, מרבית טיפולי השיניים מתבצעים בהרדמה מקומית, אולם לא מעט פעמים יתקשה הילד לשתף פעולה ולאפשר את ביצוע ההזרקה, או לחילופין יתקשה לשתף פעולה גם לאחריה.

רופא השיניים המתמחה בטיפול בילדים, יעריך את מידת שיתוף הפעולה של הילד, בהתאם לשיח מוקדם עם הילד ותחושותיו, גיל הילד, חששות ההורים, וכן סוג הטיפול הנדרש, אורך הטיפול ורמת הרגישות הצפויה.

במקרים מסוימים יוכל להסתייע הרופא בגז צחוק, המוחדר באמצעות שאיפה במסיכה ייעודית, לצורך ביצוע ההרדמה המקומית. אפשרות נוספת היא טיפול בסדציה, שיטת טשטוש עמוק, או לחילופין באמצעות הרדמה מלאה- שיטה שלרוב יעדיפו הרופאים וההורים גם יחד להימנע ממנה, ושמורה למקרים מורכבים של חרדה קיצונית.

תחומי טיפול ברפואת שיניים לילדים

בין תחומי הטיפול בהם עוסקת התמחות רפואת שיניים לילדים:

רפואת שיניים מונעת– טיפול מונע ושמירה על בריאות הפה והשיניים תמנע התפתחות של מחלות שיניים ובעיות מורכבות בהמשך. רפואת שיניים מונעת עוסקת החינוך הילדים וההורים לשמירה על היגיינת פה, מודעות ומעקב, ומדגישה את החשיבות של ביצוע  בדיקות שיניים תקופתיות, ניקוי שיניים וחניכיים, טיפולי פלואוריד למניעת עששת וקידום הרגלים בריאים מגיל צעיר.

בדיקות תקופתיות לשיניים– בדיקות שיניים לילדים מתבצעות על ידי הרופא בצורה יסודית, כאשר מלבד איתור בעיות ותחלואות בשלב מוקדם, הרופא גם יבחן את צמיחת השיניים והתפתחותן, שינויים במבנה הלסת והחניכיים, הערכה ומעקב להמשך התפתחות ולליקויים שצפויים בגינה, וכן המלצה על טיפולי מנע ותיקון מוקדם.

טיפולים משמרים– בשונה מן הרפואה המונעת, רפואת שיניים משקמת נועדה לטפל בליקויים ומחלות שיניים קיימות, במטרה לעצור את העמקת הנזק, ולהשיב את מצב השן לקדמותו ככל הניתן. טיפולים משמרים מסייעים בשיפור מראה השן, תפקודה וחוזקה. במסגרת הטיפולים הללו נכללים טיפולי סתימות לחורים בשיניים, איטום חריצים וסדקים, טיפולי שורש ועוד.

טיפולים משקמים– טיפולי שיניים משקמים משלבים טכנולוגיות ושיטות טיפול למקרים של פגיעה עמוקה יותר בשן או בחלק ממנה, טיפולים אלו יכללו מבנה לשן שבורה שאיבדה חלק גדול מן הנפח שלה, חיפויי שיניים באמצעות כתרים זמניים לשיני חלב וכתרי חרסינה וזירקוניה לשיניים קבועות, השתלות שיניים ועוד.

שיניים עקומות וליקויי מבנה– רופאי שיניים לילדים מיומנים באיתור וזיהוי בעיות אורתודונטיות כבר בשלה התהוותן, דוגמת שיניים צפופות, עקומות ורווחים בין שיניים. זיהוי מוקדם, הדרכה וסוגי טיפול בשלב זה, עשויים למנוע בעיות אורתודנטיות מורכבות בהמשך. במקרים מסוימים רופא השיניים ידע להפנות ולהמליץ על מעורבות אורתודנט ילדים.

מרפאות מדיקלאס אס הן מרפאות שיניים מובילות ומתקדמות המספקות שירותי רפואת שיניים בעפולה, במגדל העמק לתושבי הצפון, בליווי צוות רפואי מנוסה, שימוש בטכנולוגיות חדשניות, ומתן מעטפת טיפולית ושירותים מקיפים לכל המשפחה.

להזמנת תור למרפאה

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.